Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Az archívum

Cikkek találhatók

OSZTÁLYKIRÁNDULÁS ZÁNKÁN!

2018.10.01

Az Erzsébet Alapítvány pályázatának köszönhetően 3 napos osztálykiránduláson vehettünk részt a 6. évfolyam 33 diákjával. Az égiek megkegyelmeztek és ragyogó napsütést küldtek nekünk!

26-án 6.00-kor indultunk a Dunántúlra. Budapesten sikerült 40 perc alatt átjutnunk, így jutott időnk egy kis kitérőre a Velencei-tóhoz. Az agárdi parton megszemléltük a nádassal szegélyezett tavat és a szemközti Velencei-hegységet.

Tovább utazva hamarosan feltűnt a Balaton csillogó vize. Az északi part takaros településein áthaladva értünk a zánkai gyermekvárosba. Már több csoport várakozott a regisztrációra. Mi is hamarosan sorra kerültünk. A recepción minden információval elláttak – írásban is. Mindenki kapott egy QR kódos karszalagot, amit aktiváltak, és ezután ezzel mozoghattunk a tábor területén, illetve a kapukon át. Mindenhol biztonsági őrök vigyázták a rendet, segítettek az eligazodásban. Maga a tábor szöges drótos kerítéssel volt körbe kerítve, és be is volt kamerázva. Kaptunk térképet, ami segítségével tudtunk tájékozódni. A szállásunk újonnan épült „X” alakú egy emeletes épületben volt több más csoporttal. Még otthon a suliban lehetett regisztrálni különböző programokra. Mi hármat választottunk ki.

Ebéd után felkerestük a haditechnikai parkot, ahol vadászrepülőt illetve helikoptert, tankot, légvédelmi ágyút, rakétát, csapatszállító helikopter stb. láthattunk. Ezután tettünk egy felfedező sétát vacsoráig. Este még ki szerettünk volna menni a partra, de a kapu már nem engedett ki.

Másnap reggeli után sétahajóztunk a hullámzó Balaton vizén. Ezután elutaztunk Tihanyba. Barangoltunk a csodás utcácskákon, megtekintettük a lenyűgöző balatoni panorámát, megismertük az apátság jelentőségét, túráztunk a félsziget keleti oldalán egészen a révig, majd kis vonattal mentünk vissza a város központjába. Visszaérkezve Zánkára, már siettünk is a partra sárkányhajózni. Valamennyiünk számára nagy élmény volt!

A harmadik napon reggeli után összepakoltunk, takarítottunk, majd elhagytuk a tábort. Budapesten a Citadellára mentünk fel, ahol a tiszta levegőben jól lehetett tanulmányozni a várost. A Gellért-hegyről gyalog jöttünk le, majd a Szabadság hídon átmenve a pesti oldalon végig sétáltunk a Duna partján egészen az Országházig. Hazafelé menet sikerült a délutáni csúcsforgalmat kifogni, majd a főváros után egy sok kilométeres dugó lassította a haladásunkat. Végül is 20 perces késéssel értünk haza.

A kísérő társaim Baranyi Piroska, a 6.a osztályfőnöke, valamint Sztojcseva Éva, mint önkéntes  volt.

Úgy gondolom, hogy emlékezetes, élményekkel teli, tartalmas napokat éltünk át. Lehetőség nyílt egymás jobb megismerésére, barátkozásra, a közösség építésére, az önállóság gyakorlására.

Kurustáné Bencs Gizella, a 6.b osztályfőnöke

Szüreti Vigadalom

2018.10.01

Pénteken  a 3. b osztály szüreti felvonuláson vett részt. Fél ötkor, az Egressy Béni Művelődési Központ előtt gyülekeztünk. A gyerekeket a szülők is elkísérték, így szép számmal állhattunk be a felvonulók közé. Egy szüreti lovasszekér mögött sétálva haladtunk a Mezey-udvarra, miközben zenekari kíséret tette még jókedvűbbé, színesebbé a díszes forgatagot. Az időjárás is alkalmazkodott ehhez az alkalomhoz: ragyogó napsütéssel és kellemes hőmérséklettel ajándékozott meg minket.

A szüreti vigalom helyszínén csatlakoztunk a Kodály Zoltán Alapfokú Művészeti Iskola néptáncosaihoz, ellesve és utánozva tánclépéseiket, átvéve a vidám hangulatot. A játszóház kézműves foglalkozásán fakanál bábot készítettünk, színes gyöngyökből karkötőt fűztünk. Megtekintettük a népművészeti kirakodóvásárt is, ahol a mézeskalács szívecskéktől a népi jellegű játékokig mindenki találhatott magának kedvére való ajándékot.

Emlékül mi is kaptunk vásárfiát a gyerekektől, amit köszönettel és meghatottan vettünk át, megilletődve ettől a kedves gesztustól.

Ezek a programok lehetővé teszik, hogy még közelebb kerüljünk egymáshoz, miközben iskolán kívüli közös élményekkel is gazdagodunk, amire sokáig emlékezhetünk.