Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Nyitóoldal

Cikkek

Télbúcsúztató túra a Bükkben

2018.02.18

Vasárnap, 11-én az ötödikes DÓZSÁS BAKANCSOSOK újra útra keltek. Most távolabb, a Bükk magaslatait vettük célba. Helyközi és helyi járatos busszal először a miskolci Majális-parkig utaztunk. Innen kezdődött a túra. A Forrás-völgyben bemerészkedtünk a Kecskelyuk barlangba, majd a Büdös-pest barlang alatt elhaladva felkapaszkodtunk a Szeleta-tetőre. Itt csaknem 3 km-t gyalogoltunk. Eljutottunk Lillafüred és Ómassa közé fönt a gerincen, majd leereszkedtünk a Lencsés-forrás völgyében a Hámori-tó végéhez. Itt átmentünk a tó másik oldalára, melynek mentén még kb.1,2 km-t tettünk meg Lillafüredig, ahonnan kétszeri átszállással utaztunk vissza Kazincbarcikára. Miskolcon még betértünk a mekibe.

Az égiek ismét megkegyelmeztek nekünk, gyakran ránk mosolyogtak a napsugarak. Tapicskoltunk a sárban, dagasztottuk a sáros havat, szerencsére azért tiszta havon is mehettünk. Többször kellett kidőlt fák alatt-felett átmásznunk. Örömteli, hogy egy anyuka és egy nagypapa is teljesítette a túrát. Valamennyien jól éreztük magunkat, mindannyiunk javára vált a friss levegő, a testmozgás, az együttlét öröme.

Kurustáné Bencs Gizella, Baranyi Piroska, Oláh Zsoltné tanár nénik

Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Fényképek: Bükki Túra 2018

SuliSZÁMOLÓ

2018.02.18

Az iskolakóstoló programsorozat következő állomásán játékos matematikai foglalkozáson vehettek részt a leendő elsős gyerekek a Dózsa György Tagiskolában. A suliSZÁMOLÓ- n két csoportban tekinthettek bele a matematika rejtelmeibe. Ügyesen oldották meg a feladatokat, lelkesen dolgoztak az interaktív táblánál és a számítógépeknél is.

Kultúra napja 2018

2018.01.26

Iskolánk 2018. 01. 22-én ünnepi műsorral emlékezett meg a magyar kultúra napjáról. Ezen a napon így fejezzük ki tiszteletünket és hálánkat azért, hogy van aki élteti, tovább adja, és új csodákkal gazdagítja a magyar kultúrát. A műsorban felső tagozatos tanulóink előadásában elhangzó szövegek és versek hangsúlyozták a magyar nyelv fontosságát, kultúránk megőrzésében való szerepét.
Anyanyelvünk legdrágább örökségünk. Ha magyarok akarunk maradni, ragaszkodnunk kell nyelvünk helyességéhez és tisztaságához. Ahhoz, hogy a magyar kultúra gazdag kincsestárából naponta meríteni tudjunk, naponta meg tudjuk élni azokat az élményeket és tanításokat, amelyet Isten igéje, a zene, az irodalom, a néptánc, a népzene, a színház közvetíteni tud számunkra, fontos, hogy legyen magyar iskola és pedagógus, templom és lelkész, színház és színész, tudós, művész, kiváló szakember és művelt ifjú nemzedék.
Zárásként elhangzott nemzeti énekünk a Himnusz.
Köszönjük a szereplők- Szuhay Lilla, Bede Hanna, Darvas Bence, Darvas Gréta, Gula Bence, Kunvári Kata, Sári Kata Lilian, Bodnár Nikolett -, színvonalas előadását, a műsort összeállító kollégáknak, Róth Zoltánnénak és Tóth Tibornénak, a munkáját.

Óvodás angolos foglalkozás

2018.01.20

2018. január 18-án a nagycsoportos óvodások angol nyelvi foglalkozáson vehettek részt tagintézményünkben. Bori néni, Piroska néni, Erzsike néni és Alinka néni vezetésével tanulhattak a színekről, számokról, gyümölcsökről és az állatokról dalok, mondókák, mozgásos cselekvések és játékos feladatok segítségével. Az óvodások nagy lelkesedéssel, aktívan vettek részt a tanulásban és egy igazán kellemes délutánt tölthettek el iskolánkban.

2018. január - DÓZSÁS SÍTÁBOR

2018.01.12

Január 3-án reggel a diákok elindultak az iskolába, de 23 elszánt Dózsás és 8 előző évben végzett diákkal, a tavaszi időjárás ellenére, elindult a Szlovák- érchegységbe, a sítáborba. 60 centi technikai és 30 centi természetes hó fogadott a hegyen. Szerdán a természet még megörvendeztetett 15 centi friss hóval is.  Minden nap 9-től 16.00-ig a sízésé volt a főszerep.  A vetélkedőkkel, feladatokkal, csapatjátékkal tarkított esték vidáman, jó hangulatban teltek. Így gyorsan eltelt ez az 5 nap!

Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Fényképek: Sítábor 2018

ANGYALI ÜDVÖZLET

2017.12.27

Lélekmelengető zenés dramatikus játékkal idézték meg a karácsony misztériumát a 4. évfolyamosok. Az iskola vezetése, a diákság, a nyugdíjas és jelenlegi kollégák valamint a szülők előtt elevenedett meg Vadrózsa történetén keresztül a kis Jézus születésének története. Az előadás a szeretet, a közösség erejének győzelmét hirdette. Megható, emelkedett pillanatok voltak. Köszönjük a felkészítő pedagógusok: Bulláné Farkas Beáta, Kovács Judit, Gulyás Enikő, Szentesiné Szaniszló Julianna munkáját.
Az ünnepség végén a Diákönkormányzat megajándékozott minden osztályt.
Áldott, békés ünnepeket MINDENKINEK!
KnéBG

Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Fényképek: Karácsony 2017

FENYŐDISCO a Dózsában

2017.12.21

Ismét eltelt egy év… Ismét feldíszítettük az óriás fenyőfát… Ismét eljött az év végi táncmulatság ideje… A Diákönkormányzat szervezésében december 15-én  tartottuk meg a hagyományos FENYŐDISCOT. A kapunál, a ruhatárban diákok „ teljesítettek szolgálatot”. A büfénél szintén segítettek a gyerekek a lelkes szülőknek, akik fincsi enni és innivalót kínáltak. A hatalmas karácsonyfánk mosolyogva tekintett le ránk az aulában…A szerencsét is próbára lehetett tenni a szerencsekeréknél és a zsákbamacskánál, ahová Csilla néni invitálta a gyerekeket.
Köszönjük egykori tanítványaink édesapjának, Martinkó Józsefnek a lucfenyőt. Köszönjük a szülők önzetlen munkáját, tanulóink és kollégáink segítségét.
A DÖK vezetősége
Kné BG

Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Fényképek: Fenyődisco 2017

„Láttuk csillagát napkeleten”

2017.12.20

Versmondó versenyekre kaptunk meghívást az adventi ünnepkör jegyében.
Huszonegyedik alkalommal került sor a Tollas Tibor Szavalóverseny megrendezésére Nagybarcán 2017. december 16-án. Diákjaink minden évben részt vesznek ezen a rendezvényen, és méltón képviselik iskolánkat. Idén Bodnár Nikolett 8. c osztályos tanulónk Tollas Tibor: Fekete karácsony című versét adta elő. Előadását a zsűri I. helyezéssel, tárgyjutalommal és oklevéllel díjazta.
2017. december 19-én első alkalommal került megrendezésre a Don Bosco Sportközpontban az adventi versmondó verseny. Iskolánkat hárman képviselték: Bodnár Nikolett 8.c, Csonka  Korinna 6.b, Geleta Panna 5.a.osztályos tanulók, akiket Tóth Tiborné és Róth Zoltánné készítettek fel. Az I. kategóriában a 4-5-6. évfolyamon Geleta Panna III. helyezést, a II. kategóriában a 7-8. évfolyamon Bodnár Nikolett II. helyezést értek el. A versenyzők színvonalas előadását könyvjutalommal és oklevéllel értékelte a három tagú zsűri.
Gratulálunk ifjú versmondóinknak és felkészítő tanáraiknak!

Megyei Matematikaverseny

Szívből gratulálunk!

Magyar versenyek a Dózsában

2017.12.20

Az Oktatási Hivatal minden évben meghirdeti a Simonyi Zsigmond Kárpát-medencei helyesírási és a Péchy Blanka emlékére alapított
"Szép Magyar Beszéd" versenyeket országos felmenő rendszerben.
Ebben a tanévben november 22-én írták meg a Simonyi Zsigmond Kárpát-medencei helyesírási verseny iskolai fordulóját. Iskolánkban 40 felsős tanuló mérette meg magát, melyikük a legügyesebb helyesíró.
A "Szép Magyar Beszéd " verseny iskolai fordulóját december 14-én rendeztük meg, 22 felső tagozatos tanuló részvételével.
Az eredmények kihirdetésére december 14-én került sor. A résztvevő tanulók emléklapot kaptak, az első három helyezett tárgyjutalomban és oklevélben részesült. A legjobban teljesítő diákokat beneveztük a megyei fordulóba, a megyei első helyezettek pedig az országos döntőben mérik össze tudásukat.

Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Fényképek: Magyar Versenyek

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32