Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

1. Jubileumi túra-2014

2014.12.01

A Dózsa bakancsosai egy túrasorozattal tisztelegnek a 30 éves iskolánk előtt. Ősszel, télen, tavasszal szervezünk túrát, amiken minimum  10 km-t teszünk meg.
November 29-én teljesítettük az első  őszi túránkat.  Iskolánkból 46-an döntöttek úgy, hogy szombatjukat az egészséges életmódnak szentelik!  Az égiek megkegyelmeztek, egész nap nem esett az eső!!  9.00-kor indultunk az iskola elől Tardonára. Innen gyalog indultunk a piros jelzésen, ami eredetileg a Nagy-szállás völgyön haladt, de új nyomvonalat jelöltek ki, így aztán hosszabb utat kellett megtennünk. Az erdészeti teherautók által felszántott, agyagos, sáros úton haladtunk felfelé. Egyensúlyérzékünket igencsak próbára tette a folyamatos egyensúlyozás az elmerülést elkerülendő.
Felérve a Tardona patak forrásához, innen a Buzgó-kő felé vettük az irányt. A gerincről aztán leereszkedtünk a Harica völgyébe a kék jelzésre. Na, itt kezdődtek a megpróbáltatásaink. Már azt hittük, hogy ennek az útnak sosem lesz vége. Mentünk bozótoson át, kerülgettük a dagonyákat és sártengereket, s legalább vagy tízszer ugrottunk át a Harica patakon. Sikerült egy vágtázó szarvast is megpillantanunk.Végre elértük a Varbó-Tardona aszfalt utat, s innen már ezen haladtunk visszafelé Tardonára. A gyerekekkel közösen ezt a túránkat elneveztük „SÁRDAGASZTÓ-DAGONYÁZÓ” túrának. Jócskán túlteljesítettük a távot, hiszen 10 km helyett 15 km-t tettünk meg.
A túra résztvevői tiszteletre méltó kitartással rótták a kilométereket s szálltak szembe a nehézségekkel. A kicsi 2-os, 4-es valamint az 5-es, 6-os, 7-es gyerekek csillagos ötösre vizsgáztak akaraterőből, egymás segítéséből, kulturált viselkedésből. Példaképül szolgálhatnak társaiknak!
Büszkék vagyunk rátok! Gratulálunk!
Kurustáné Bencs Gizella szervező, túravezető
Vetróczky László
Szabó Krisztina
Váradi Kristóf
Benkő Bence és anyukája és apukája